Ticari Defterlerin Tasdik Süreleri

PrintMailRate-it

Sirküler No: 2023 / 146


Tarih: 11.12.2023


Defter tutma ve tasdikleri konusunda Ticaret Bakanlığı ile Maliye Bakanlığınca Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre fiziki olarak tutulacak defterlerin açılış ve kapanış onayı süreleri belirlenmiştir.

 

2024 yılında fiziki ortamda tutulması gereken defterlerin açılış/ara tasdik ve 2023 yılına ilişkin defterlerin kapanış tasdik sürelerine ilişkin normal hesap dönemleri dikkate alınarak bilgiler aşağıda özetlenmiştir.


Defter TürüFiziki/ElektronikAçılış OnayıAra Tasdik (***)2023 Yılına İlişkin Kapanış Onayı
Yevmiye Defteri

Fiziki

 

31.12.202331.01.2024
30.06.2024
Defteri Kebir​Fiziki
​31.12.2023
31.01.2024Yoktur
Envanter Defteri​Fiziki
​31.12.2023
31.01.2024Yoktur
Genel Kurul Toplantı ve Müzakere Defteri​Fiziki
​(**)
YokturYoktur
Pay Defteri​Fiziki
​(**)
YokturYoktur
Yönetim Kurulu Defteri​Fiziki
​31.12.2023
31.01.202431.01.2024
Müdürler Kurulu Karar Defteri (*)​Fiziki
​31.12.2023
31.01.202431.01.2024

 

(*) Limited şirketlerde bu defterin tutulması zorunlu değildir. Bu defteri tutmak istemeyenler aldıkları kararları Genel Kurul Toplantı ve Müzakere Defterine kaydetmek zorundadırlar.

 

(**) Pay Defteri ile Genel Kurul Toplantı ve Müzakere Defteri yeterli yaprakları bulunmak kaydıyla ve Tebliğde belirtilen bilgilerden eksik olanların yazılması suretiyle açılış onayı yapılmaksızın kullanılmaya devam edilebilir.

 

(***) Yukarıda sayılan defterlerden 2023 yılında kullanılan ancak kalan boş sayfaları 2024 yılında da kullanmak isteyenler, bu defterlerini 2024 yılı Ocak ayı sonuna kadar notere tasdik ettirmelidirler.

 

Defter Beyan Sistemi üzerinden elektronik ortamdan verilen defterlerin; ait oldukları takvim yılının son ayını takip eden dördüncü ayın sonuna kadar GİB tarafından elektronik ortamda kapanışının yapılması gerekmektedir.

 

Bilindiği üzere, e-defter sistemi üzerinden defter beratlarını tutan mükellefler Yevmiye Defteri ve Defteri Kebir dışındaki defterleri notere tasdik ettirmek zorundadırlar. Dolayısıyla, tutmak zorunda oldukları defterleri fiziki ortamda(kağıt olarak) tasdik ettirmeleri gerekmektedir.

 

E-defter beratlarını sistem üzerinden veren mükellefler hesap döneminin açılış ve kapanış onayı haricinde diğer aylara ilişkin beratlarının da sistem üzerinden yüklenmesi önem arz etmektedir.

 

  • Defter ve berat dosyaları ilgili olduğu ayı takip eden üçüncü ayın son gününe kadar,
  • Hesap döneminin son ayını ise, gelir veya kurumlar vergisi beyannamelerinin verildiği ayın son gününe kadar sistem üzerinden yüklenmesi gerekmektedir.

 

Mükellefler aylık yükleme ve Geçici Vergi Dönemleri bazında e-defter beratlarını yükleme tercihinde bulunabilirler.


Bilgi edinmenizi rica ederiz.





"Yukarıda yer verilen açıklamalarımız, konuya ilişkin genel bilgiler içermektedir. Rödl & Partner'a işbu dokümanın içeriğinden kaynaklanan veya içeriğine ilişkin olarak ortaya çıkan sonuçlardan dolayı herhangi bir sorumluluk iddiasında bulunulamaz."


SİRKÜLERE ABONELİK

 

Güncel sirkülerimizi takip etmek için ücretsiz abone olabilirsiniz. Abonelik başvurusu için lütfen tıklayınız.

  

« Yayınlar

  « Sirküler 
  « Yazılar  
  « Özelgeler 
  « 5 Soru 5 Cevap 

Skip Ribbon Commands
Skip to main content
Deutschland Weltweit Search Menu