Ulusal Elektronik Tebligat Sistemine Geçiş Zorunluluğu

PrintMailRate-it

  Sirküler No: 2019 / 15

 

Tarih: 15.01.2019

15.03.2018 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 7101 sayılı İcra ve İflâs Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun ile değiştirilen Tebligat Kanunu 7/A Maddesi kapsamında yeni ulusal e-tebligat sistemi (UETS) ve e-tebligat göndermesi / alması zorunlu olan merciiler ve kişiler yeniden belirlenmiştir. 

Bu kanuni değişiklik kapsamında, 06.12.2018 tarihli 30617 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan "Elektronik Tebligat Yönetmeliği" ile KEP sisteminin haricinde, farklı ve yeni bir e-tebligat sistemi olan Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi (UETS) 01.01.2019 tarihinden itibaren uygulamaya geçmiştir.

06.12.2018 tarihli "Elektronik Tebligat Yönetmeliği" uyarınca, elektronik tebligat alma zorunluluğuna tabi olan gerçek veya tüzel kişilerin, zorunluluğun başladığı 01.01.2019 tarihinden itibaren 1 ay içinde PTT'ye başvurarak elektronik tebligat adresi alması zorunludur.

Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi'nin devreye alınmasıyla birlikte mevcut Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) adresinden e-Tebligat hizmeti verilmeyecektir. Bu nedenle, UETS üzerinden yeni bir elektronik tebligat adresi alınması gerekmektedir. Öte yandan, UETS ile sadece tebligat iletileri gönderileceğinden, kamu kurum ve kuruluşlarının elektronik ortamda yapacakları yazışmalar (e-Yazışma) KEP sistemi üzerinden gerçekleştirilmeye devam edecektir.

 

UETS'den Adres Almak Zorunda Olan Kuruluşlar

 15.03.2018 tarihinde yayınlanan 7101 sayılı kanun ile 7201 sayılı Tebligat Kanunun 7/A maddesinde değişikliğe gidilmiş ve aşağıdaki maddelerde belirtilen gerçek ve tüzel kişilere tebligatın elektronik yolla yapılması zorunlu olduğu kayıt altına alınmıştır.
 
  • 10.12.2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununa ekli (I), (II), (III) ve (IV) sayılı cetvellerde yer alan kamu idareleri ile bunlara bağlı döner sermayeli kuruluşlar.
  • 5018 sayılı Kanunda tanımlanan mahallî idareler.
  • Özel kanunla kurulmuş diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kanunla kurulan fonlar ve kefalet sandıkları.
  • Kamu iktisadi teşebbüsleri ile bunların bağlı ortaklıkları, müessese ve işletmeleri.
  • Sermayesinin yüzde ellisinden fazlası kamuya ait diğer ortaklıklar.
  • Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ve üst kuruluşları.
  • Kanunla kurulanlar da dahil olmak üzere tüm özel hukuk tüzel kişileri. (Anonim şirketler, limited şirketler, kollektif şirketler, komandit şirketler, dernekler, vakıflar ve kooperatifler)
  • Noterler.
  • Baro levhasına yazılı avukatlar.
  • Sicile kayıtlı arabulucular ve bilirkişiler.
  • İdareleri, kamu iktisadi teşebbüslerini veya sermayesinin yüzde ellisinden fazlası kamuya ait diğer ortaklıkları; adli ve idari yargı mercileri, icra müdürlükleri veya hakemler nezdinde vekil sıfatıyla temsile yetkili olan kişilerin bağlı bulunduğu birim.

 

Kanunun ilgili maddesi doğrultusunda gerçek kişilerin UETS sisteminden tebligat adresi alması zorunlu değil, isteğe bağlıdır. Bunun yanında gerçek kişilerin elektronik tebligat adresi almaları durumunda tebligatın elektronik yolla yapılması hükmü getirilmiştir. 

 

UETS  Adresi Nasıl Alınır?

 Elektronik Tebligat adreslerinin verilmesi için PTT, elektronik tebligat adreslerini oluşturmak amacıyla ihtiyaç duyduğu tüm bilgi ve belgeleri;
 
  • İlgili kamu kurum veya kuruluşundan,
  • Mahallî idareler bakımından İçişleri Bakanlığından,
  • İlgili kamu iktisadi teşebbüsünden,
  • İlgili kamuya ait ortaklıktan,
  • Şirketler ve kooperatifler bakımından Gümrük ve Ticaret Bakanlığından,
  • İlgili kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşu veya üst kuruluşundan,
  • Türkiye Noterler Birliğinden,
  • Türkiye Barolar Birliğinden,
     
    temin edecek ve bu bilgileri UETS'ye girecektir.  İlgili sistem kaydının ardından elektronik tebligat alma zorunluluğuna tabi olan gerçek veya tüzel kişiler, 31.01.2019 tarihine kadar PTT'ye başvuruda bulunarak ilgili aktivasyon işlemini gerçekleştireceklerdir.

 

Tebligatın elektronik yolla yapılması zorunluluğu bulunmayan gerçek veya tüzel kişiler, elektronik tebligat adresi almak için 1 Ocak'tan itibaren online başvuru sayfası veya PTT Merkezlerinden UETS adresi almak için başvurabileceklerdir.  

 

Başvuru için hangi evraklar gereklidir?

Tebligatın elektronik yolla yapılması zorunlu olanlar için yapılacak başvuruda aşağıdaki bilgi ve belgeler talep edilmektedir. 

 

  1.  Kamu kurum ve kuruşları ile birlikler için; Devlet Teşkilatı Merkezi Kayıt Sisteminde (DETSİS) yer alan benzersiz numara ve sistem bilgileri, DETSİS'e kayıtlı olmayanlar için tabi oldukları sistem bilgileri.
  2. Merkezi Sicil Kayıt Sistemine (MERSİS) kayıtlı tüzel kişiler için; MERSİS numarası ve sistem bilgileri, MERSİS'e kayıtlı olmayan tüzel kişiler için tabi oldukları sistem bilgileri.
  3. Türk vatandaşı gerçek kişiler için; Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası da dâhil olmak üzere kimlik bilgileri; yabancı gerçek kişiler için yabancı kimlik numarası da dâhil olmak üzere kimlik bilgileri.

UETS e-tebligat adresleri ücretsiz oluşturulacaktır. PTT e-tebligat yönetmeliği doğrultusunda sadece UETS üzerinden sunduğu ilave hizmetlerden ücret alacaktır.

E-Tebligat, alıcının adresine teslim edildikten 5 gün sonra tebliğ edilmiş sayılacaktır.

Bilgi edinmenizi rica ederiz. 

Saygılarımızla,

  

« Yayınlar

  « Sirküler 
  « Yazılar
Skip Ribbon Commands
Skip to main content
Deutschland Weltweit Search Menu