Adres Değişikliği Halinde Vergi Dairesi Uygulamalarında Değişiklik Yapılması

PrintMailRate-it

   Sirküler No: 2019 / 140

 

Tarih: 24.10.2019

19.10.2019 tarih ve 30923 sayılı Resmi Gazete 'de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde (Sıra No: 240) Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 510) ile işyeri değişikliği ve nakil işlemleri ile ilgili bazı düzenlemeler yapılmıştır. Buna göre; 
  1. Mükelleflerce adres değişikliğine ilişkin bildirim sadece yeni vergi dairesine verilecektir. 
  2. Yeni vergi dairesi tarafından yapılan yoklama sonucunda mükellefin yeni adresinde faaliyete başladığının tespit edilmesi hâlinde yeni vergi dairesi tarafından nakil nedeniyle işe başlaması yapılacak ve eski vergi dairesinde bulunan mükellefiyet kaydı nakil nedeniyle yeni adreste işe başlama tarihi itibarıyle sistem tarafından otomatik olarak terkin edilecektir. 
  3. Elinde bulunan kullanılmamış belgelerini yeni iş yerinde kullanmaya devam etmek isteyen mükellefler dilekçelerini yeni vergi dairesine verebilecekleri gibi başvurularını Gelir İdaresi Başkanlığının İnteraktif Vergi Dairesi ( https://ivd.gib.gov.tr/) sistemi üzerinden elektronik ortamda da yapabileceklerdir. Mükelleflerin başvurularını İnteraktif Vergi Dairesi sistemi üzerinden elektronik ortamda yapmaları hâlinde ise kullanılmamış belgelere ilişkin tutanak artık düzenlenmeyecektir. 
  4. Yeni vergi dairesi tarafından nakil nedeniyle terkin işleminin tamamlandığı günü takip eden iş günü "Nakil Giden Mükellefler Listesi" eski vergi dairesi sisteminde yer alacaktır.

Söz konusu Tebliğe ulaşmak için tıklayınız.


Bilgi edinmenizi rica ederiz.
 
Saygılarımızla,

  

« Yayınlar

  « Sirküler 
  « Yazılar
Skip Ribbon Commands
Skip to main content
Deutschland Weltweit Search Menu